İdari Personel

11 Ocak 2022

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

Vaka artış sayılarına bağlı olarak kişisel korunmanın ve kalabalık ortamlardan uzak durmanın önemi daha da artmış bulunmakta. Bilim Kurulu’nun salgının seyri, karantina kuralları ile ilgili gerçekleşen toplantısında alınan kararlar aşağıdaki gibidir:

Karantina sürelerinin mevcut koşullar dikkate alındığında yeniden düzenlenmesinin uygun olacağına karar verilmiştir. Pozitif vakaların karantina süresi 7 gün olarak belirlenmiştir. 7. günden sonra hafif ya da hiç semptom göstermeyen kişiler için karantina süresi sona erer. Pozitif vakalar 5. Gün test yaptırmaları durumunda ve test sonucu negatife dönmüşse karantina süresi sona erer. Temaslı kişiler son 3 ay içinde hatırlatma dozu aşısını olmuş ya da hastalığı geçirmiş ise karantinaya alınmaz. Semptom takibi yaparak maske kullanımı ile günlük yaşamına devam eder. Aşısız ya da hatırlatma dozu aşısı üzerinden 3 ay geçmiş temaslı kişiler 7 gün karantinaya alınır. Semptom takibi yapılır. 5. gün test yaptırıp negatif olan kişiler karantinayı erken sona erdirebilirler.

Öğrenci yurtlarımızda da karantina süresi 7 güne düşürülmüştür. 11.01.2022 tarihi itibarıyla öğrenci yurtlarımızda karantinada bulunan öğrenci sayısı 22 kişidir.

27 Aralık 2021

Değerli Mensuplarımız,

Kampüslerimizdeki Covid 19 vakaları dikkatle takip edilmekte, gelişmelere göre hızlı kararlar alınarak önlemler hayata geçirilmektedir. Bugüne kadar özellikle öğrenci yurtlarımızda ikamet eden öğrencilerimizde ortaya çıkan hastalığın ağır vakalara dönüşmediği gözlenmekte, hastalık görülen kişilerle temaslı olanlar belirti gösteriyorsa PCR testi talep edilmekte, belirti göstermeyen kişilerin 5 gün sonra test yaptırması istenmektedir. Kampüs girişlerimizde risk durumu kontrolü yapılmaya devam edilmektedir. Bilindiği gibi kampüsümüzde PCR testine uygun fiyatlarla erişmek mümkün hale getirilmiştir.

2021-22 Güz Dönemi derslerinin tamamlandığı 4.01.2022 tarihine kadar derslerin çevrimiçi yapılması kararına ek olarak, bulaş riskini azaltmak amacıyla 28.12.2021 - 4.01.2022 tarihleri arasında yapılması planlanan ara sınavların yüz yüze yapılmaması, dersi veren öğretim üyesinin kararına bağlı olarak ertelenmesi, son sınavın ağırlığının artırılması, ya da çevrimiçi veya ödev/proje şeklinde yapılması uygun görülmüştür.

Kampüslerimizde mesafe kuralına uyum amacıyla artan vakalar göz önüne alınarak, kütüphane, yemekhane ve kantinlerde sandalye sayısı azaltılacak, yemekhanelerde isteyenlere paket yemek servisi sağlanacaktır.

Ayrıca daha önce 4.01.2022 tarihine kadar çevrimiçine alınan öğrenci etkinliklerinin, 2021-22 Bahar eğitim öğretim dönemi başlangıcı olan 23.02.2022 tarihine kadar çevrimiçi yapılması kararlaştırılmıştır.

Uygulamalar gelişmelere göre güncellenerek, duyurulacaktır.

Tüm mensuplarımızın kapalı alanlarda maske takmalarını ve mesafe kurallarına uymalarını rica ederiz.

 

Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğü

25 Aralık 2021

Değerli mensuplarımız,

Artan Covid 19 vakaları nedeniyle Üniversitemizde yapılmakta olan dersler 27.12.2021-4.01.2022 tarihleri arasında çevrim içi yapılacaktır. Aynı tarihler arasında etkinlik mekanlarında yapılması planlanan öğrenci etkinlikleri ile akademik etkinlikler de çevrim içi yapılacak veya etkinlik sahiplerinin talepleri doğrultusunda ileri bir tarihe ertelenecektir.

Sağlıklı günler dileriz.

Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğü

5 Kasım 2021

Boğaziçi Üniversitesi yetkili kurulları Coronavirus (COVID-19) salgını ile alakalı ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakinen ve dikkatle takip etmeye devam etmektedir. Üniversite yönetimi olarak önceliğimiz yüz yüze eğitim sürecinin başladığı 2021-2022 Güz döneminde öğrencilerimizin, akademik ve idari personelimizin sağlığı ve güvenliğidir.

Sağlık Bakanlığı, YÖK ve BÜ İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi’nin tavsiyeleri doğrultusunda Rektörlüğümüz tarafından kampüslerimizde Covid-19 salgını ile ilgili uygulamaya geçirilen önlemler şu şekildedir:

Kampüsler

Sadece e-Nabız koşullarına göre aşı süreçlerini tamamlayanlar, son 72 saat içinde alınmış PCR testi negatif olanlar ve son altı ay içinde Covid-19 hastalığını geçirenler kampüslere girebileceklerdir. Bunun denetimi kampüs girişlerinde BUCard’ın okutulmasıyla gerçekleştirilmektedir.

Kampüslerimizde kapalı mekânlarda maske takmak zorunludur.

Derslikler

  • Derslikte en az 1 metre sosyal mesafe ile yerleşim düzeni belirlenmiştir ve buna göre oturmaya uygun koltuklar işaretlenmiş durumdadır. Öğrencilerimiz sadece işaretli koltuklara oturma konusunda özen göstermelidir.
  • Yüz yüze ders saati olarak belirlenmiş zamanlarda, öğretim üyeleri fiziksel olarak vermeleri gereken dersleri herhangi bir sebepten çevrimiçi verseler bile öğrencilerimiz bu derslerine dersliklerden katılabilecektir. Bunun için gereken yansıtıcı ve diğer imkânlar öğrencilerimizin kullanımına sunulacak, bina amirleri bu konuda öğrencilere yardımcı olacaktır.
  • Derslikler sürekli havalandırılmalı, soğuk veya rüzgârlı havalarda çift açılımlı pencereler üstten açılmalıdır.
  • Dersliklerde, yiyecek ve içecek tüketilmemelidir.
  • Ders sürelerinin 45 dakikayı aşmaması tavsiye edilmektedir.
  • Teneffüslerde koridorlarda toplanılmamalıdır.

 

Yemekhane ve Kantinler

  • Tüm yemekhanelerde periyodik olarak hijyenik olarak ilaçlanmakta ve temizlenmektedir
  • Kuzey Kampüs, Güney Kampüs, Kilyos Kampüs, Kandilli Kampüs yemekhaneleri haftasonu dahil sabah, öğle, akşam yemeği servisi verilmektedir.
  • Hisar Kampüs yemekhane haftaiçi dahil öğle yemeği servisi verilmektedir.
  • Yemekhane masaları pleksi ile ayrılmış olup temas mesafeleri azaltılmaktadır.
  • Yemekler Covid-19 kurallarına uygun kıyafetli giyimli personeller tarafından yapılmaktadır.
  • Karantinaya giren öğrencilerimiz için karantina süreci bitene kadar yurtlara paketli yemek servisi yapılmaktadır.
  • Kennedy Lodge Öğretim Üyeleri Merkezi 01.09.2021 tarihinden itibaren yemek dağıtımı hizmetine başlamış olup açık büfe hizmeti kaldırılarak Covid-19 kurallarına uygun giyimli personel tarafından yemek servisi yapılmaktadır.
  • Yemek esnasında maske çıkarıldığı için salgın bulaşı açısından riskli bir süreçtir. Bu nedenle yemeğinizi mümkün olduğunca paket olarak alıp açık alanda ve yalnız yemeyi tercih ediniz.
  • Yemekhane ve kantinlere girmeden önce ve çıktıktan sonra eller sabunla en az 20 saniye yıkanmalı ya da dezenfekte edilmelidir.
  • Yemekhane ve kantinlere maske ağız ve burnu kapatacak şekilde takılmış olarak girilmelidir.
  • Maske sadece yemek yerken çıkartılmalıdır.
  • Mevcutsa, açık alanlardaki yeme-içme yerleri kullanılmalıdır.
  • Sıra beklerken fiziki mesafe en az 1 metre olacak şekilde ayarlanmalıdır. Yemekhanelerdeki uyarıcı levhalarak uyarak mesafelerin aralıklı olması sağlanmıştır. Girişlere dezenfektasyon istasyonları konulmuştur.
  • Yemek yerken mümkün olduğunca konuşmayınız.
  • Kişisel eşyalarınızı (kaşık, çatal, bıçak, peçete) ortak kullanmayınız.
  • Yemekhane ve kantinlerde mümkün olduğunca az zaman geçiriniz.

 

Öğrenci Yurtları

Covid-19 salgın riskine karşı Üniversitemizde alınan sağlık tedbirleri kapsamında yurtlarda dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıdadır:

  1. Yurt girişinden itibaren çalışma salonu, tuvalet, lobi, koridor ve asansör dahil ortak alanlarda ağız ve burnu kapatacak şekilde maske takınız.
  2. Covid-19 salgınına karşı alınan temizlik ve hijyen kurallarına uygun davranınız.
  3. Ortak mekânlarda sosyal mesafe kuralına uygun davranınız.
  4. İkamet ettiğiniz daireyi/odayı sık sık havalandırınız.
  5. İkamet ettiğiniz daireye/odaya başka dairelerden ve odalardan misafir kabul etmeyiniz.
  6. Kullanmış olduğunuz maskeleri koridorlarda bulunan maske kutularına atınız.
  7. Tuvalet ve banyo kullanımında hijyen kurallarına özen gösteriniz.
  8. Çalışma salonlarında bir metrelik sosyal mesafe kuralına dikkat ediniz.
  9. Çalışma salonlarına, kitap dahil, herhangi bir eşya bırakmayınız.
  10. Oda/daire temizliği ile ilgili kurallara uygun davranınız. Temizlik hizmeti öncesinde ve sonrasında odanızı/dairenizi 15 dakika havalandırınız.
  11. Yurtların lobi alanlarına ve katlarına, Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri dahil, misafir kabul etmeyiniz.
  12. Yurda gelen her türlü kargo ve siparişlerinizi (yiyecek, içecek, damacana su dahil) yurdun dışında teslim alınız.
  13. Kendinizde veya bir arkadaşınızda Covid-19 belirtisi görürseniz derhal yurt amirliğine veya resepsiyon görevlisine haber veriniz.
  14. Covid-19 belirtisi gösterirseniz bir sağlık kurumuna başvurarak PCR testi yaptırınız. PCR testiniz negatif çıkmış ise; bu durumu yerleşmiş olduğunuz yurt amirine e-posta yoluyla PCR test sonuç belgenizi gönderiniz. PCR testleri negatif çıkan öğrencilerimiz karantinaya alınmaz. Ancak bu öğrenciler, kendilerini 14 gün boyunca semptomlar açısından takip etmelidir.
  15. PCR pozitif vakalarda karantina süresi, semptomatik vakalarda semptomların ortaya çıkmasından veya asemptomatik vakalarda ilk PCR testi için numune alınmasından itibaren, 14 güne tamamlanır. 14 günlük karantina süresi sonunda PCR testi yapılmasına gerek yoktur. Ancak en az üç gün üst üste ateş ve diğer klinik belirtisi olmayan kişilerde en erken 10. günde PCR testi için numune alınabilir. 10. günde yapılan PCR test sonucunun negatif olması durumunda kişilerin karantinası sonlandırılabilir. Hasta izlem sürecinde arada başka bir PCR testi yaptırmaya gerek yoktur.
  16. PCR testiniz pozitif çıkmış ise; durumunuz ile ilgili vakit kaybetmeksizin yerleşmiş olduğunuz yurt amirliğine veya resepsiyon görevlisine e-posta veya telefon ile bilgi veriniz. Tedaviniz sağlık kurumunun kararıyla yurtta yapılabilecekse; Yurtlar Müdürlüğü’nün belirlemiş olduğu karantina odasına/dairesine salgın koşulları dikkate alınarak geçişiniz gerçekleştirilecektir.
  17. Karantinaya alınan öğrenciler karantina kurallarına uygun davranmak zorundadır.
  18. Bir Covid-19 vakasında yakın temaslı olan öğrenci durumuyla ilgili yerleşmiş olduğu yurdun amirine bilgi vermelidir.
  19. Önerilen aşı şemasını tamamlamış (2 doz aşı olanlar) öğrencilerin COVID-19 pozitif kişi ile korunma önlemleri almadan (maskesiz veya maskenin uygunsuz kullanımı) yakın teması (yüksek riskli) olması durumunda;
    1. Bu öğrencilerin HES kodları riskli olarak görülmediği için koruyucu önlemlere (maske kullanımı, kişiler arası mesafe, hijyen) uyarak kendi semptomlarını da takip ederek günlük yaşamlarına devam edebilirler. Öğrencilerin semptomlar açısından kendisini takip eder. Semptom gelişmesi durumunda; semptom/semptomların geliştiği gün, sağlık kurumuna başvurarak PCR testi yaptırır.
    2. Öğrencide semptom gelişmemesi durumunda; temasın 5. günü sağlık kurumuna başvurarak PCR testi yaptırır. PCR testleri negatif çıkan öğrenci karantinaya alınmaz. Ancak bu öğrenci kendisini 14 gün boyunca semptomlar açısından takip etmesi gerekir. Eğer öğrenci; temasın 5. günü PCR testi yaptırmaz ise karantinaya alınır.

 

Kütüphane

  • Kütüphane her gün 8.30-24.00 saatleri arasında, çalışma salonları ise 7/24 sosyal mesafe ve diğer pandemi kurallarına uygun olarak sadece BÜ mensuplarının ve kütüphane üyelerinin kullanımına açıktır.
  • Kampüs girişlerinde uygulanan kurallar gereği, YALNIZCA
    • 2 doz aşısını tamamlamış olanlar,
    • Son 72 saat içinde PCR test sonucu negatif çıkanlar,
    • Son 6 ay içerisinde COVID-19 pozitif test sonucu olanlar “Bağışıklık Sertifikası” ile giriş yapabilir.
  • Kütüphanede içerisinde sürekli olarak maske takmak mecburidir.
  • Kütüphanede Covid 19 önlemlerine uygun olarak masa bölmelerinin yerleştirilmesi sonucu, mesafe oluşturmak amacıyla azaltılan sandalyeler eski haline getirilerek, sayısı arttırılmıştır.
  • 27 Ekim 2021 tarihinden itibaren kitapların otomatik olarak uzatılmasına son verilecektir. Bu tarihten sonra eskiden olduğu gibi öğretim elemanları dönemlik, diğer kullanıcılar 21 gün süreyle kitap ödünç almaya devam edeceklerdir.
  • Başka bir kullanıcı tarafından “hold” konulmadıkça kitapların süresi 6 defaya kadar uzatılabilmektedir. 27 Ekim 2021 tarihinden itibaren iade tarihi geçen kitaplar için günlük 1 lira gecikme cezası uygulanacaktır.
19 Eylül 2021

Değerli Boğaziçi Üniversitesi mensupları,

Üniversitemiz 2021-22 eğitim-öğretim yılını kampüslerinde öğrencileri ile birlikte karşılamaya hazırlanıyor. Öğrenci yurtlarımız başta olmak üzere, dersliklerimiz, kütüphanemiz, çalışma salonlarımız, kulüp odalarımız, etkinlik mekanlarımız ve yemekhanelerimiz yıl boyunca ilgili kurumların belirlediği önlemler çerçevesinde açık olacaktır. Amacımız geçtiğimiz eğitim-öğretim yılını üniversiteden uzakta, evlerinde geçiren, pandeminin olumsuz sosyo-ekonomik ve psikolojik etkilerine maruz kalan öğrencilerimizi kampüslerine kavuşturmak ve böylece eğitim-öğretimin öğrencilerimizin özlemini duydukları sosyal ortamda gerçekleşmesini sağlamaktır.

Kampüslerimizde yüzyüze dersler esnasında alınacak önlemler belirlenmiştir ve Covid-19 komisyonumuz tarafından hazırlanmakta olan kılavuz sizlerle en kısa sürede paylaşılacaktır. Ayrıntıları söz konusu kılavuzda yer alacak başlıca önlemlerimiz şöyledir:

  1. Sadece e-Nabız koşullarına göre aşı süreçlerini tamamlayanlar ve son 72 saat içinde alınmış PCR testi negatif olanlar kampüslere girebileceklerdir. Bunun denetimi kampüs girişlerinde BUCard’ın okutulmasıyla gerçekleştirilecektir. Bu amaçla aşı ve PCR testi bilgileri öğrencinin onayıyla BUcard’a yüklenecektir.
  2. Kampüslerimizde kapalı mekânlarda maske takmak zorunlu tutulacaktır.
  3. Mevcut dersliklerimizin kapasitesi ve havalandırma imkânları tespit edilmiştir:
    1. Her bir derslikte en az 1 metre sosyal mesafe ile yerleşime izin verecek sayıda kullanım için kapasite belirlenmiştir.
    2. Penceresi veya havalandırması bulunmayan derslikler kullanım dışı bırakılacaklardır.
    3. Hisar Kampüs amfileri gibi pencere sayısı yetersiz olan dersliklere pencere açılmaktadır.
    4. Pencereleri sadece yandan açılan dersliklerin pencereleri çift açılımlı hale getirilmektedir.
    5. Havalandırma sistemi bulunan salonlar için Hepa filtrelemesi için ihaleye çıkılmaktadır.
  4. Her bir bina için COVID-19 izlem ekipleri kurulacak, bu ekipler bina dezenfekte ekiplerinin takibinden ve olası pozitif vakaların izlenmesinden sorumlu olacaktır.
  5. Yerleşkelerimizde Zoom’a bağlanarak çevrim içi derslerini takip etmek isteyen öğrencilerimizin sorun yaşamaması için internet alt yapımızı güçlendiriyoruz. Bant genişliğimiz 2 GBit/s’den 4 Gbit/s’e çıkarıldı. Kablosuz erişim noktalarının sayısını artırıyoruz.
  6. Öğrenci yurtlarımızda
    1. Yerleşim esnasında aşı zorunluluğu istenmektedir.
    2. Her bir öğrenci yurdunda karantina odaları belirlenmiş, pozitif vakaların bu odalarda ikameti planlanmıştır.
    3. Ortak alanlarda maske takılması zorunlu olacaktır.

Yukarıda ifade edildiği gibi bu ve benzeri önlemler detaylandırılmıştır ve kılavuz halinde sizlere sunulacaktır.

Öğrencilerimiz etkinliklerini yine kurallara uygun olarak yapabilecektir.

Yüz yüze ders saati olarak belirlenmiş zamanlarda, öğretim üyeleri fiziksel olarak vermeleri gereken dersleri herhangi bir sebepten çevrimiçi verseler bile öğrencilerimiz bu derslerine dersliklerden katılabilecektir. Bunun için gereken yansıtıcı ve diğer imkânlar öğrencilerimizin kullanımına sunulacaktır.

Amacımız öğrencilerimizin kampüslerine kavuşmasıdır.

Tüm mensuplarımıza sağlıklı bir eğitim-öğretim yılı dileriz.

 

Prof. Dr. Mehmet Naci İnci

Rektör

4 Eylül 2021

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

Covid 19 pandemisine yönelik önlemler çerçevesinde, kampüslerimize girişte HES kod kontrolünün kolaylıkla yapılabilmesi amacıyla BUCard ile HES kod entegrasyonu için gereken yazılım tamamlanmıştır. Öğrenci, akademik personel, idari personel ve mezunlarımız bundan böyle kimlik kartlarına entegre edilmiş, HES kod kontrolü ile kampüslerimize girebilecektir.

Uygulamanın hayata geçmesi için, kullanıcıların covidform.boun.edu.tr adresine girerek HES kodlarını forma eklemeleri ve formu onaylamaları veya daha önce HES kodlarını girenlerin formu onaylamaları gerekmektedir.

Uygulama test amaçlı olarak 4-5 Eylül 2021 tarihlerinde açılacaktır. 6 Eylül 2021 tarihinden itibaren HES kodu BUCard’larına entegre edilmemiş kullanıcıların kampüslere erişimi mümkün olmayacaktır.

Sağlıklı günler dileriz.

Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğü

12 Nisan 2021

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

Ülkemiz ve Dünya genelinde etkisi devam eden COVİD-19 salgın sürecinin halen devam etmesi özellikle son zamanlarda Üniversitemizde COVID-19 vaka sayılarının hızlı artış göstermesi sebebiyle, hareketliliğin ve yoğunluğun azaltılarak ek önlemlerin alınması gereği hasıl olmuştur.

Bu kapsamda kampüs içi yoğunluğun azaltılması amacı ile mümkün olduğunca çok katılımlı toplantıların bir süre online yapılması, ziyaretçi kabullerinin zorunluluk halleri dışında fiziki olarak gerçekleşmemesi, Üniversitemiz kampüslerine son giriş saatinin 12 Nisan 2021 tarihinden itibaren 19.00’dan 17.30’a çekilmesine Rektörlüğümüzce karar verilmiştir.

Anlayışınız için teşekkür eder sağlıklı günler dileriz.

Saygılarımızla,

GENEL SEKRETERLİK

19 Kasım 2020

Değerli mensuplarımız,

Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısı’nda 17.11.2020 tarihinde alınan kararların ardından yayımlanan İçişleri Bakanlığı genelgesi doğrultusunda Rektörlüğümüz tarafından yapılan değerlendirmeler sonucu kampüslerimizde Covid 19 salgını ile ilgili yeni önlemlerin uygulanması gereği doğmuştur.

Buna göre;

1.     Kampüslerimizde yüz yüze yapılmakta olan az sayıda ders ile BÜYEM eğitimlerinin tümü 31 Aralık 2020’ye kadar çevrimiçi devam edecektir.

2.     Üniversite yemekhanelerimiz açık servis yerine paket servis şeklinde hizmet verecek olup yemekhanede birden fazla kişinin biraraya gelerek masa kullanması mümkün olmayacaktır.

3.     Kennedy Lodge Öğretim Üyeleri Merkezi’ndeki yemek hizmeti 04 Ocak 2021 tarihine kadar durdurulmuştur.

4.     Okul Öncesi Eğitim Merkezi’nde yüz yüze eğitim 04 Ocak 2021 tarihine kadar durdurulmuştur.

5.     Kampüslerimizde bulunan salonlar ve kapalı alanlarda 31 Aralık 2020’ye kadar etkinlik yapılmayacaktır.

6.     Öğrenci kulüp odaları 31 Aralık 2020 tarihine kadar kapalı olacaktır. Açık havada gerçekleştirilebilecek kulüp etkinlikleri Öğrenci Dekanlığı’nın onayına bağlı olarak belirli sınırlamalarla yürütülebilecektir.

7.     Üniversitemiz kütüphanesi hafta içi 10:00-20:00 saatleri arasında hizmet vermeye devam edecek olup, hafta sonu 11:00-19:00 saatleri arasında açık olacaktır.

8.     Kütüphane binası yanındaki çalışma salonları hafta sonu dahil saat 24:00’e kadar açık olacaktır. Yurtlarda ikamet eden öğrencilerimiz sokağa çıkma yasağı bulunan saatlerde kütüphane çalışma salonunu kullanabilecektir.

9.     Öğrencilerin çalışma salonu ihtiyacını karşılamak üzere Kuzey Kampüs’te iki yeni alan hizmete açılacaktır. Kare Blok KBZ 001 numaralı sınıf her gün saat 24:00’e kadar, Kuzey Kampüs Personel Yemekhanesi ise her gün 18:00-24:00 saatleri arasında çalışma salonu olarak öğrencilerin kullanımına ayrılacaktır.

10.  İsteyen mensuplarımız Uçaksavar Spor Sahasını kullanmaya devam edebilecek olup, sahaya ait duş alanları kullanıma kapalı olacaktır.

11.  Üniversitemiz bünyesinde Covid 19 test merkezi kurulmuş olup, işleyişe ilişkin ayrıntılar en kısa sürede sizlerle paylaşılacaktır.

Hepimizin sağlığı için alınan önlemlere uyma konusunda göstereceğiniz hassasiyet ve anlayışa şimdiden teşekkür eder, sağlıklı günler dileriz.

Boğaziçi Üniversitesi Rektörlüğü   

16 Kasım 2020

Değerli mensuplarımız,

Kampüslerimizde alınan Covid 19 tedbirlerini ve uygulamaları içeren bilgiler grafik olarak duyurulmuştur. Bilgilerinize.

Boğaziçi Üniversitesi

29 Mayıs 2020

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

COVID19 salgınıyla etkin bir şekilde mücadele edebilmek amacıyla Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı'nın 13.3.2020 tarih  ve E.12362 sayılı yazısı ile diğer ilgili yazılar uyarınca:

Hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, yönetici pozisyonlarındakiler hariç 60 yaş ve üzerinde olanların, Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) idari izinli sayılmaları uygun bulunmuştu.

Ayrıca kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerinin devamını sağlayacak şekilde gerekli tedbirlerin alınması ve zorunlu hizmetlerin yürütülmesi için asgari seviyede personel bulundurulması kaydıyla kamu kurum ve kuruluşlarının başta okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın çalışanlarının yıllık izin taleplerinin karşılanması, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinlerinin kullandırılması bildirilmişti. Daha sonra yayınlanan Cumhurbaşkanlığının 2020/4 sayılı genelgesiyle kamu çalışanlarına esnek çalışma ve mümkünse uzaktan çalışma yöntemlerinin uygulanabileceği uygun görülmüştü.

28 Mayıs 2020 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabine toplantısında alınan karar doğrultusunda,Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı'nın 13.3.2020 tarihli yazısıyla idari izinli sayılanlar hariç olmak üzere, Üniversitemizde  tüm personelimizin 01 Haziran 2020 tarihinde tam zamanlı olarak mesailerine devam etmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. 

Gereği için bilgilerinizi arz/rica ederiz. 

Saygılarımızla,

Genel Sekreterlik

3 Nisan 2020

Üniversitemiz yemekhanelerinde 04.04.2020 tarihinden itibaren aşağıdaki şekilde hizmet verilecektir. 
Kuzey, Güney, Kandilli ve Kilyos kampüsleri hafta içi öğle yemek hizmetlerine devam edecektir. Kuzey Kampüs yemekhanede hafta içi ve hafta sonu sabah, öğle ve akşam yemeği hizmetine devam edilecek olup Kilyos ve Kandilli kampüslerinde de öğle ve akşam yemeği hizmeti verilecektir. Kilyos ve Kandilli yemekhanelerde sabah kalvaltısı almak isteyenler yemekhanede görevli arkadaşlardan akşam yemeğine geldiklerinde sabah kahvaltısı için kumanya alabileceklerdir. Hafta sonları Güney Kampüs yemekhane kapalı olacak olup hafta içi sabah ve akşam yemeği hizmeti verilmeyecektir. 
Bilgilerinize sunulur.

31 Mart 2020

Sevgili Öğrenciler;

Kovid-19 salgınına karşı alınan önlemler kapsamında yoğun çalışmalarımız sürerken sizlerle bu çalışmaları paylaşmak, 6 Nisan’da başlayacak uzaktan eğitim dönemi öncesi Üniversitemiz ile ilgili son durumu size bizzat iletmek istedim.

11 Mart’ta hızlanan ve bugüne kadar yoğunlaşarak devam eden bu çalışmaları başlıca dört ana başlık altında özetleyebiliriz.

1-  Kovid-19 salgınının yayılmasına, Üniversitemize ulaşmasına engel olacak önlemleri almak;

2-  İçinde bulunduğumuz bu olağan dışı durumun zorluklarına rağmen öğrencilerimizin akademik ve bilimsel gelişimlerini sürdürecek yöntemler geliştirmek; 

3-  Üniversitemizde yürütülen bilimsel araştırmaların devamını sağlayacak güvenli ortamlar oluşturmak;

4-  Tüm çalışanlarımıza, önce kendi güvenliklerini sağlayarak, Üniversitemizin işleyişini sürdürebilecekleri ortamları sağlamak.

Kampüslere Giriş ve Üniversite Mekanlarının Kullanımı

Bu çalışmalar kapsamında kampüslerimize giriş; görevli akademik ve idari personel ile Üniversitemiz yurtlarında kalan, akademik ve tez danışmanlarının izin ve sorumluluğunda laboratuvar çalışmaları yürüten öğrencilerimiz hariç, tüm öğrenci, mezun ve emekli personelimiz için ikinci bir duyuruya kadar durdurulmuştur. Acil ihtiyaçlar nedeniyle kampüse erişim özel izine tabidir. Kampüslerimize bir süreliğine misafir kabul edilmemektedir. 

Her türlü kampüs içi etkinlik iptal edilmiş olup, kapalı spor tesisleri, yüzme havuzları ve sosyal tesisler ikinci bir duyuruya kadar kapalıdır. 

Sınırlı sayıda gönüllü için, hayvan barınağına önceden belirlenmiş zamanlarda erişim izni verilmektedir.

Öğrenci Yurtları

Kovid-19 salgınına karşı önlemlerinin açıklanması ve hemen ardından Bahar Tatilinin başlaması nedeniyle 11 Mart’tan bu yana Üniversitemiz yurtlarında barınmakta olan çok sayıda öğrencimiz geçici süreyle evlerine dönmüştür. Bu öğrencilerimiz yurtlarına tekrar dönene kadar geçen süre için bir yurt ödemesi yapmayacaklardır. Yurtlardan ayrılan bu öğrencilerimiz ikinci bir duyuruya kadar yurtlara giriş yapamayacaktır.

Halen yurtlarda kalmak zorunda olan az sayıda öğrencimiz, aksi yönde bir zorunluluk olmadıkça yurtlarda kalmaya devam edebileceklerdir. Yurtlarda kalan öğrencilerimizin zorunlu olmadıkça odalarından çıkmamalarını önemle hatırlatırız. Bu öğrencilerimiz ve görevli personel dışında yurtlara giriş olmayacaktır. Bunun dışında, çok acil ve zorunlu durumlarda yurtlara giriş Rektörlüğün özel izniyle, yurt amirinden randevu almak suretiyle ve görevli gözetiminde yapılabilecektir.

Yurtlarda barınan öğrencilerimiz ve Üniversitemizin işleyişini sağlayan akademik ve idari personelimiz için üç öğün yemek kapalı kaplarda çıkmaya devam etmektedir. Yemekhanelerde her masada en çok bir kişi olacak şekilde, tercihen yemekhanede değil ayrı mekanlarda tek kişi halinde yenmesini önemle hatırlatırız.

Uzaktan Eğitim

Üniversitelerdeki eğitim-öğretim faaliyetlerine ilişkin durum ve kararların hızla değişebildiği bir ortamda Senato, Üniversite Yönetim Kurulu ve Rektörlük, yetki alanlarındaki konularda öncelikle öğrencilerimizin ve akademik/idari kadromuzun sağlığını korumaya yönelik tedbirleri alırken, bir yandan da Üniversitemizin temel faaliyetlerini sürdürebilmesi için çalışmalarını yürütmektedir.

Senatomuz, içinde bulunduğumuz Bahar 2020 döneminde üniversitelerde yüz yüze eğitim (örgün eğitim) yapılamayacağından hareketle, bu aşamada sadece bu olağan dışı dönem ile sınırlı kalmak kaydıyla eğitim-öğretim faaliyetlerinin ağırlıklı olarak uzaktan eğitim yöntemleri kullanılarak yapılmasına karar vermiş, ayrıca yaşanan kesintinin olası sonuçlarını dikkate alarak Bahar ve Güz 2020 dönemleri ile Yaz Okulu’nu kapsayacak şekilde akademik takvim değişikliği yapmıştır. Bu değişikliklere ek olarak, lisansüstü programlar için takvimde yapılacak değişiklikler konusunda Enstitülerimizin geliştirmekte olduğu öneriler yakında ilgili üst kurullarımızda karara bağlanacak ve duyurulacaktır. Uzaktan eğitimle gerçekleştirilemeyecek laboratuvar, uygulamalı dersler, staj gibi çalışmalar, Haziran başında şartların normalleşeceği varsayımı ile, yaz aylarına ötelenmiştir.  Değişen şartlar sürekli değerlendirilerek gerekli görüldüğü durumlarda yaz döneminde izlenecek yöntem revize edilerek önceden duyurulacaktır. 

13 Mart 2020 tarihinden itibaren hem öğretim üyelerimizin hem de öğrencilerimizin mümkün olduğunca hızlı ve etkin biçimde uyum sağlayıp kullanabilecekleri bazı araçların devreye alınması kararlaştırılmış ve uygulamaya geçilmiştir.

Bahar 2020 dönemi başında öğretim üyelerimizce yaklaşık 600, yıl içinde de toplam 1200’den fazla ders için aktif olarak kullanılan Moodle tabanlı Öğrenim Yönetim Sistemimize doğrudan https://moodle.boun.edu.tr/login/login.php veya https://registration.boun.edu.tr/buis/Login.aspx BUIS içinden erişilebilmektedir. Moodle farklı biçimlerde destek sağlayacak yeni yazılımlar ile zenginleştirilmiştir. İlk olarak eşzamanlı (senkron, canlı) ders anlatmaya, bunu yaparken de öğrenciler ile görsel (örn., powerpoint) bilgi paylaşımına olanak veren Zoom sistemi lisansı satın alınmıştır. İkinci olarak, yine Moodle içine entegre edilebilen ve önceki yıllarda bazı öğretim üyelerimizin aktif olarak kullandığı Panopto adlı sistemin lisansı yenilenerek kapasitemiz arttırılmıştır. Bu sistemle ders vermeyi planlayan öğretim üyelerinin derslerine kayıtlı öğrenciler diledikleri zamanda izleyebilecekleri ders videolarına yine Moodle üzerinden erişebileceklerdir. Moodle’ın öğrenciler ile ders malzemesi paylaşma, forum özelliği ile konu tartışma, ödev, sınav yapma gibi özelliklerinin yanı sıra, sunduğu bilgi güvenliği ve kapalı kullanım olanakları, açık kaynak yapısı, açık erişimli eğitim materyal zenginliği önemli tercih nedenlerimiz arasındadır. İlk zamanlarda yoğun kullanım nedeniyle teknik sıkıntılar yaşanması olası olmakla birlikte, bunların olmaması için güçlü bir teknik ekiple yoğun çalışmalar sürdürülmektedir.

Öğretim üyelerimiz ve araştırma görevlilerimize yönelik, bu sistemler hakkında deneyimli öğretim üyelerimiz tarafından, 23 Mart - 27 Mart 2020 tarihleri arasında üç seviyede (Moodle 101, Moodle 201 ve Moodle 301) düzenlenen dokuz eğitime toplam 2224 katılım sağlanmıştır. Ayrıca 30 Mart – 3 Nisan 2020 tarihleri arasında öğretim üyeleri için soru-cevap oturumları düzenlenmektedir.

Bunlar dışında Moodle hakkındaki soruları yönetmek üzere Bilgi İşlem Merkezi’nde görev yapmakta olan teknik ekibimize moodle@boun.edu.tr adresi üzerinden ulaşıp destek alınması mümkündür. Ayrıca her akademik birimden ikişer araştırma görevlisi yürütülen uzaktan eğitim dersleriyle ilgili sorulara yanıt vermek üzere görevlendirilmiştir.

6 Nisan’dan itibaren dönemin geri kalan kısmında yapılacak uzaktan eğitim dersleri kapsamında yer alabilecek canlı bağlantılı oturumlar var olan haftalık ders programınıza sadık kalınarak düzenlenmektedir. Teknik nedenlerden dolayı ders programlarında herhangi bir yer değişikliğine gerek duyulması durumunda bu değişikliğin yeni çakışmalara neden olmadan düzenlenmesi için çalışmalar yoğun şekilde devam etmektedir. Her ders için ayrılan canlı oturum zamanı haftalık ders programı şeklinde duyurulacaktır.

Uzaktan eğitim sürecinde Moodle sistemine erişim için BOUN uzantılı e-posta adreslerinizi kullanmanız gerekmektedir. Kayıt sistemi BUIS’te BOUN uzantılı e-posta adreslerini kullanmayan öğrencilerimize hatırlatma amacıyla bu adresleri sisteme ikinci adres olarak yüklenmiştir. Sayıları on bine varan bu öğrencilerimiz, gerek duymaları durumunda, BUIS’de yer alan ilgili yönergeleri izleyerek erişim şifrelerini güncelleyebilirler. BOUN uzantılı (@boun.edu.tr) e-postanızla Zoom ( zoom.us )  hesabı edinmeniz durumunda sizler de arkadaşlarınızla 300 kişiye kadar aynı anda, 40 dakikayla sınırlı oturumlar yönetebilecek, sesli ve görüntülü iletişim kurabileceksiniz.

Bu çerçeve kararlar dışında, eğitim-öğretim faaliyetleri açısından üzerinde düşünülmesi gereken – öğretim üyeleri ve öğrencilerimizin de farklı öneriler geliştirerek tartıştığı – dönem içi ve sonu sınavlarının yapılma biçimleri, dönem sonu notlarının nasıl verileceği, öğrencilerin dönem izni ve derslerden çekilme haklarına ilişkin farklı konular üzerinde çalışmalar devam etmektedir.

Öğrencilerimizin 2020 Bahar döneminde akademik faaliyetlere şimdiye kadar verdikleri ve bundan sonra verecekleri emeği göz ardı etmeden, ancak içinde bulunduğumuz koşulların, belirsizliklerin öğrencilerimizin üzerinde yaratabileceği olumsuz etkileri ve yol açacağı sıkıntıları da en aza indirecek biçimde çözümlerin ortaya çıkması için yoğun çalışmalarımız sürmektedir. Uygun modellerin belirlenmesi ve uygulanması çalışmalarında amaçlanan, öğrencilerimize kariyerleri boyunca gerekli olacak bilgi ve becerilerin kazandırılması, dönem kaybı yaşanmaması ve öğrenci ders performansının adil ve şeffaf yöntemlerle yürütülmesidir. Senatomuz ve ilgili üst kurullar yoğun bir şekilde çalışmalarına devam etmekte olup, yeni kararlar alındıkça hızla duyurulacaktır. 

 

Sevgili Öğrenciler,

Bizim en öncelikli konumuz sizlerin sağlığıdır. Bu nedenle hızlı bir şekilde Bahar Tatili öne çekilmiş ve uzatılmıştır. Tekrar bir araya gelebileceğimiz günler için çok sevdiğimiz Boğaziçi Üniversitemizden bir süreliğine uzak olacağız ama ayrı kalmayacağız. Her zaman olduğu gibi, Boğaziçi bizi kalben ve zihnen bir arada tutacak, değerli hocalarınız ve arkadaşlarınızla derslerde, kulüp etkinliklerinde yüz yüze görüşeceksiniz.

O zamana kadar, ihtiyaç duymanız halinde BÜREM/BÜSÖD ve psikiyatristlerimiz de sizlerle çevrimiçi görüşmeler yapabilmek için hazırlıklarını sürdürüyorlar. Çalışmalar tamamlanır tamamlanmaz sizlere duyuracağız.

Sağlığınız gibi akademik ve bilimsel gelişiminiz de sizler için olduğu kadar bizler, ülkemiz ve tüm insanlık için farklı bir önem taşımaktadır. Çok yakın zamanda, en fazla birkaç yıl içinde her biriniz birer lider araştırmacı, bilim insanı olarak rol alacak, zor veya güzel günlerde farklı kurumlarda önemli görevler üstlenerek özgün ve akılcı yaklaşımlarla çözümler üreteceksiniz. Bizim öncelikli görevimiz bu gelişimi sağlayacak güvenli, özgür, bilimsel ortamları sunmaktır. Bu amaçla Boğaziçi Üniversitesindeki tüm meslektaşlarım, idari personelimizin de özverili destekleriyle, sadece bir görev olarak değil aynı zamanda ilkelerini, ideallerini ve bilimsel hedeflerini gerçekleştirmek adına, inanarak azimle çalışmalarını sürdürüyorlar. Birçoğu sizlerle Moodle veya başka araçlar üzerinden temasa geçtiler bile. Geri kalanı da 6 Nisan’da sizlerle görüşmenin heyecanı ve hazırlığı içindeler.

İyi ve kötü zamanda her zaman yanımızda olan Mezunlarımız bu kez de bizi yalnız bırakmadılar. İnternet erişimi maddi yetersizlikler nedeniyle eksik olabilecek öğrencilerimiz için BÜVAK öncülüğünde bir İnternet Bursu çalışması başlattık. Gereksinim bursu alan öğrencilerimizden internet desteğine de ihtiyacı olanlara cevap verebilecek duruma geldik. Bu öğrencilerimizden internet desteğine ihtiyacı olanlarhttps://coronavirus.boun.edu.tr/tr/duyurular/internet-destek-bursu-hk adresinden gerekli başvuru bilgilerine ulaşabilirler. İçinde bulunduğumuz şartlar, Senatomuzun kararı ve Akademik Takvim göz önüne alındığında, önümüzdeki iki ayın uzaktan eğitim desteği ile geçeceği kesinleşmiş durumda. Bu iki ay için, desteklenmesi uygun bulunan öğrencilerimizin hesaplarına ilk ayın ödemeleri yapılmaya başlandı.

Bu küresel zorluk içinde doğrudan veya dolaylı olarak virüsten az veya çok etkileniyoruz.  En azından bu tehdidin endişesini hep birlikte farklı boyutlarda yaşıyoruz. Her şey eskisi gibiymiş gibi yaşamak mümkün olmamakla birlikte yaşadığımız ve sağlıklı olduğumuz sürece bu virüsle olduğu gibi her türlü olumsuzlukla mücadelemizi elbirliği ile yürüteceğiz. Bu mücadelenin başarılı olabilmesinin önemli gereği, birer Boğaziçi Üniversitesi mensubu olduğumuzu unutmadan bağımızı güçlü tutabilmektir. Dönemin geri kalan kısmında derslerle, bizlerle ve birbirinizle bağınızı sıkı tutmanız birlikte başarabilmemizin en önemli gereğidir. Size inanıyor ve güveniyoruz.

Sağlık ve başarı haberlerinizi almak ve en kısa zamanda görüşmek dileği ile,

 

Sevgilerimle,

Prof. Dr. Mehmed Özkan

Rektör

23 Mart 2020

Değerli Mensuplarımız,

Üniversitemiz Kuzey Kampüste bulunan D Kapı (kütüphane arkasında bulunan kapı) içinde bulunduğumuz koşullar nedeniyle geçici süreyle kapalı olacaktır. 

Bilgilerinize.

Genel Sekreterlik

19 Mart 2020

16 Mart 2020
  1. Komisyona Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ali İzzet Tekcan’ın başkanlık yapmasına karar verilmiştir.
  2. Olası gelişmeler gözününe alınarak, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması için uzaktan eğitime hazırlık çalışmaları başlatılmıştır.
  3. Akademik ve idari personelin çok sayıda kişinin katılacağı yurtiçi toplantılara katılımlarını  sınırlandırmaları kuvvetle önerilmektedir.
  4. Değişim programları ile yurtdışındaki üniversitelere gitmek üzere karar alınmış olduğu halde henüz Türkiye’den ayrılmamış öğrencilerin Yükseköğretim Kurulu’nun 10.03.2020 tarihli kararı çerçevesinde yurtdışına çıkmaları mümkün olmayacak, bu öğrencilere ilişkin kararlar iptal edilecektir. Değişim programlarında eğitimin uzaktan yapılıyor olması durumunda öğrencilerin Türkiye’den ayrılmadan programa devam etmeleri mümkündür.
  5. Üniversitemiz personeline hizmet veren Okul Öncesi Eğitim Birimi’nin faaliyetleri 17.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında durdurulmuştur.
  6. Akademik ve idari personel 16.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında yıllık izinlerini kullanabileceklerdir. Yıllık izinleri bulunmayanların mazeret izni için birim amirliklerine başvurmaları gerekmektedir.
  7. Aptullah Kuran Kütüphanesi 16.03.2020-06.04.2020 tarihleri arasında 08:30-17:00 saatleri arasında hizmet verecektir. Kütüphane 21 Mart 2020 Cumartesi gününden itibaren hafta sonları kapalı olacak, hafta içi ise saat 10:00-13:00 arası sadece kitap alıp verme işlemleri için açık kalacaktır. Ödünç alınmış kitapların geri getirilmesi için süre 13.04.2020 tarihine kadar uzatılmıştır.
  8. Aptullah Kuran Kütüphanesi yanında bulunan çalışma salonları 17.03.2020 tarihinden itibaren 24:00’e kadar açık olacaktır.
  9. 17.03.2020 - 06.04.2020 tarihleri arasında kütüphane hizmetlerinden sadece Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri ile akademik ve idari personeli yararlanabilecektir.
  10. 11 Mart 2020 tarihli Üniversite Yönetim Kurulu kararı gereği Üniversitemiz öğrenci yurtlarında ikamet edip 06.04.2020 tarihine kadar yurtlarda kalmayacak olan öğrencilerden kalmadıkları sürenin ücreti alınmayacaktır. Bu nedenle yurttan ayrılan öğrencilerin yurt müdürlüklerine bilgi vermeleri gerekmekte olup, yurttan ayrılma bilgisi vermeyen öğrencilerden yurt ücreti tahsil edilecektir.
  11. Hizmet vermekte olan yemekhanelerde yoğunluğun azalması nedeniyle boş tutulan masalar tümüyle kullanıma açılarak, yemek yiyenlerin mesafeli yerleşimine imkan sağlanacak ve mesafeli oturma düzeni teşvik edilecektir.
  12. Etiler Kapı – Güney Kampüs ve Hisar Kampüs – Güney Kampüs arasında çalışan “shuttle” lar  17.03.2020 – 06.04.2020 tarihleri arasında çalışmayacaktır. Güney Kampüs – Kuzey Kampüs arası saatte bir sefer yapan engelli servis aracı hizmet vermeye devam edecektir.
  13. Mezunlarımızın resmi işlemler için hariç kampüslerimizi ziyaretleri 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.
  14. Öğrencilerimizin misafirlerini kampüse alabilme uygulaması 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.
  15. Resmi bir amaçla gelenler veya lojmanlarda yaşayanları ziyaret edenler hariç akademik ve idari personelimiz ya da öğrencimiz olmayanların kampüslere girişi 06.04.2020 tarihine kadar durdurulmuştur.

Tarih: 16.03.2020

Sayı: 2020/01

16 Mart 2020
Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,
 
COVID-19 salgın tehlikesi nedeniyle Okul Öncesi Eğitim Birimimiz 17 Mart 2020 - 6 Nisan 2020 tarihleri arasında kapalı olacaktır. Okul Öncesi Eğitim Birimi'nde çocuğu bulunan personelimiz istedikleri takdirde, yıllık izin talebinde bulunabilirler.
Bilgilerinize sunulur.
 

Saygılarımızla,
Genel Sekreterlik

14 Mart 2020

Coronavirüsün (COVID-19) yayılma tehlikesi nedeniyle zorunlu kalınmadıkça yurt içi ve yurt dışı tüm şahsi seyahatlerin iptal edilmesi kuvvetle tavsiye edilmektedir. Yine de seyahatiniz mutlaka çok gerekli ise, EBYS üzerinden doldurulan izin talebine bu seyahat kayıt formunu ekleyerek sistem üzerinden göndermeniz gerekmektedir.

Sağlık Bakanlığı uyarıları çerçevesinde yurt dışından dönen tüm akademik ve idari personelin 14 gün süreyle evlerinde kalmaları (tedbiri izolasyon) gerekmektedir.

13 Mart 2020

73112577-000-E.21113  sayılı YÖK duyurusu

COVID-19 pandemisi dolayısıyla yükseköğretim kurumlarında eğitime 16.03.2020 tarihinden itibaren üç hafta ara verilmiştir. Bu bağlamda yapılan görüşmeler neticesinde öncelikli olarak uygulanmak üzere Yürütme Kurulunun 13.03.2020 tarihli toplantısında aşağıdaki hususlara karar verilmiştir:

  1. Yükseköğretim üst kuruluşlarında Başkan, Başkan Vekili, yürütme kurulu üyeleri, Yükseköğretim Denetleme Kurulu Başkan ve üyeleri, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri ile Hukuk Müşaviri hariç olmak üzere 60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmasına,
  2. Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelden Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Enstitü, Yüksekokul , Konservatuar, Meslek Yüksek Okulu ve bağımsız Vakıf Meslek Yüksekokulu müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş ve üzerinde bulunanlar ile hamilelerin, yasal süt izni kullananların, engelli çalışanların, Sağlık Bakanlığının belirlediği dezavantajlı grupların (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları, obezite ve diyabet, kalp damar hastaları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) 16 Mart 2020 tarihinden itibaren on iki gün idari izinli sayılmasına,; okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan kadın akademik ve idari personelin yıllık izin taleplerinin karşılanmasına, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izinlerinin kullandırılmasına; diğer akademik ve idari personelin izin talepleriyle ilgili olarak mer'î mevzuat çerçevesinde işlem yapılmasına,
  3. Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademik ve idari personelin önceden planlanmış olanlar dahil olmak üzere tüm yurtdışı çıkışlarının ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmesine; zorunlu ve ivedi durumlarda talebin Üniversite Yönetim Kurulu kararı ekinde, 12 Mart 2020 tarih ve 2020/2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelge uyarınca değerlendirilmek üzere Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilmesine,
  4. Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve kültürel faaliyetler, spor müsabakaları vb. çeşitli kapsamdaki, akademik veya idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetlerinin (önceden planlanmış olanlar dahil) ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmesine,
  5. Örgün eğitim programlarına devam eden tüm ön lisans ve lisans öğrencileri gibi sağlık, öğretmenlik, fen ve mühendislik programlarından staj, intörnlük ve uygulamalı eğitimleri olan ön lisans ve lisans öğrencilerinin de eğitimlerine ara verilmesine,
  6. Tıp, diş hekimliği ve eczacılıkta uzmanlık öğrencileri hariç tüm lisansüstü öğrencilerin de bu kapsamda değerlendirilmesine,
  7. Uzaktan öğretimle ilgili usul ve esaslara göre açılmış, halihazırda uzaktan eğitimle yürütülmekte olan programların, uygulamalı ve yüz yüze eğitimleri hariç olmak üzere, eğitimlerine devam etmesine,
  8. Yabancı dil hazırlık sınıflarındaki eğitimin uzaktan erişim yoluyla sunulmakta olan kısmının sürdürülüp sürdürülmemesi hususunun yükseköğretim kurumlarınca değerlendirilmesine, sınavlarının ise eğitim-öğretime ara verme kararının kaldırılmasından sonra planlanmasına,
  9. Öğrencilerin (Türk ve yabancı uyruklu) yurt dışına çıktıkları takdirde, dönüşte pandeminin durumuna göre sorun yaşayabilecekleri, uçuşlarının iptal olabileceği, döndüklerinde en az 14 gün eğitime devam edemeyebilecekleri ve başkaca sorunlar yaşayabilecekleri hususunda yükseköğretim kurumlarınca bilgilendirilmesine,
  10. Mevlana veya Erasmus gibi değişim programları kapsamında yurtdışında olup yurda dönen öğrencilerin ders intibakları hususunda mağduriyet yaşamamaları için gerekli tedbirlerin yükseköğretim kurumlarınca alınmasına,
  11. Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan Yurtdışı Yabancı Dil Eğitimi, Mevlana, Proje Tabanlı Mevlana programları ile ilgili çağrıların iptal edilmesine,
  12. Tıp fakültesindeki intörnlerin gerektiğinde, gönüllü olarak talep etmeleri ve üniversitece uygun görülmesi halinde sağlık hizmet sunumunda görev alabilmesine,
  13. Yükseköğretim kurumlarında süreçlerin etkin ve dinamik olarak yürütülebilmesi için konuya ilişkin belirlenmiş olan rektör yardımcılarının başkanlığında komisyon oluşturulmasına; öğrencilerle iletişim ve takip sisteminin gözden geçirilerek güncellenmesine; akademik ve idari personel ile öğrencilerin kurumlarınca düzenli olarak gelişmeler hakkında bilgilendirilmesine karar verilmiştir.
13 Mart 2020

Değerli Boğaziçi Üniversitesi Mensupları,

COVID19 salgın tehlikesi nedeniyle daha önce sizlere duyurulan uygulamalara ek olarak, Yüksek Öğretim Kurulu tarafından 13.03.2020 tarihinde alınan kararlar uyarınca Üniversitemizce aşağıdaki uygulamalar hayata geçirilecektir:

  1. Akademik ve idari personelden, rektör, rektör yardımcıları, dekanlar ve yüksekokul müdürleri hariç olmak üzere 60 yaş üzerinde bulunanlar ile kronik hastalığını belgelendirenler, engelli ve hamile olanlar idari izinli sayılacaktır. Bunun dışındaki akademik ve idari personelin talep etmeleri halinde yıllık izin kullanabileceklerdir.  

  2. Akademik ve idari personelden izinlerini önceden planlanmış olanlar dahil tüm yurtdışı çıkışları ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmiştir.

  3. Özel durumları nedeniyle yurtdışına çıkmak zorunda olanlar rektörlük izni ile birlikte valilikten de izin almak durumundadırlar. Bu türden izin alarak yurtdışına çıkanlar, yurtdışından dönüşte geçirilecek olan 14 günlük izolasyon süresini de göz önüne alarak izin planlamaları yapmalıdır.