Uzaktan Eğitime Geçiş Duyurusu

19 Mart 2020

Değerli Öğrencilerimiz,

COVID-19 salgını nedeniyle 6 Nisan 2020 Pazartesi gününe kadar ara verilmiş olan eğitim ve öğretim faaliyetlerimiz hakkında güncel gelişmeleri paylaşmak üzere yazıyoruz. Tüm duyurular güncel haliyle https://coronavirus.boun.edu.tr/tr/announcements adresinde yer almaktadır. 

Kütüphane 21 Mart 2020 Cumartesi gününden itibaren hafta sonları kapalı olacak, hafta içi ise saat 10:00-13:00 arası sadece kitap alıp verme işlemleri için açık kalacaktır. 3 Nisan 2020 itibarıyla tekrar 7/24  çalışma planına geçeceği duyurulan kütüphanenin 7/24 çalışmaya geçişi de ikinci bir duyuruya kadar ertelenmiştir. Ödünç alınan kitapların geri getirilmesi ertelenmiştir, gecikme cezası uygulanmayacaktır.

Ülkemizde ve dünyada salgının belirsizlik hali düşünülerek 6 Nisan 2020 Pazartesi günü yeniden başlaması planlanan 2020 Bahar döneminde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin olabildiğince etkin biçimde ve aksamadan sürdürülmesi amacıyla zorunlu uzaktan eğitime geçiş için yapılan ve yapılması planlanan çalışmalar aşağıdaki şekilde özetlenebilir:

1-) Uzaktan eğitim çalışmaları halen kullanmakta olduğumuz Öğrenim Yönetim Sistemi  (Learning Management System – LMS) Moodle üzerinden yürütülecektir.

2-) Moodle’a erişim için tüm öğrencilerimizin BOUN uzantılı e-posta adreslerini aktif olarak kullanmaları gerekmektedir. Henüz Moodle deneyimi olmayan öğrenciler BUIS sayfalarından BOUN uzantılı e-posta adreslerini kullanarak sisteme giriş yapabilirler.

3-) Zoom ve Panopto video görüntülü ders uygulamaları, Moodle sistemine modül olarak entegre edilecektir. Zoom ve Panopto uygulamalarına erişim Moodle sistemi üzerinden sağlanacaktır. Bu sistemlerin lisansları Üniversite tarafından toplu olarak alındığından öğrenci veya öğretim üyelerinin ayrıca bir ücret ödemeleri gerekmemektedir.

4-) Derslerin başlama tarihi 6 Nisan’dır.  Ancak 23 Mart haftasından başlayarak öğretim üyelerine ve araştırma görevlilerine yönelik uzaktan eğitim çalıştayları yapılacaktır. Bu kapsamda öğretim üyeleri öğrencilerinden de katılım talep edebileceklerdir. Sizlere yollanan mesajları dikkatle takip etmenizi ve deneme sürecine katkı sağlamanızı rica ederiz.

5-) Derslerin yoğunluklu olarak uzaktan eğitim yöntemleri ile verilecek olması sebebiyle ders programlarında ve akademik takvimde yapılacak değişiklikler 23 Mart haftasında yapılacak Senato toplantısı sonrasında duyurulacaktır.

6-) Uzaktan eğitim kapsamında verilemeyecek olan laboratuvar, staj ve diğer uygulama derslerinin telafisi için ayrıca bir duyuru yapılacaktır.

Gelişmelerden sizi haberdar etmeye devam edeceğiz. Hepinize sabrınız ve bu ortak çabaya katkılarınız için teşekkür eder, sağlıklı günler dileriz.